Doorgaan naar hoofdcontent

Van draakje naar frustratiedraakje


Hoe ontstaat een idee: ( een van de 1000 mogelijkheden)


Een onaf/ ruw idee: 

*Het draakje
Ik had oersterke draakjes als spaarpot gemaakt. Het geld kan er wel in maar nooit meer uit; slechts met sloophamer en veiligheidsbril. In Amerika zou dit voor de rechter gesleept worden; levensgevaarlijk. Net zoals met de Mac Donalds en hete koffie.

Ik piekerde me al weken suf waarom ik de draakjes toch leuk vond maar niet wilde verkopen; er mist iets. Ze stonden op de plank te wachten op een beter idee.

Afstand:

*Een uitgeschoten emotie:
Ik nam afstand en ging naar een netwerkbijeenkomst voor vrouwelijke ondernemers.
Een  bijeenkomst over Zichtbaarheid terwijl ik me die dag op het dieptepunt van mijn hormonen voelde. Huilerig, vette haren, ongesteld moeten worden.
In een omgeving met pratende vrouwen zat ik vooraan in de lezing op een te kleine stoel waar ik mijn lichaam in gevouwen had. Niet wetend waar ik mijn benen moest laten, mijn sokken zakten af en mijn lange broek spande nét te strak om mijn billen en boven mijn enkels.
Ik voelde ogen in mijn nek.
Ondertussen sprak de nette vlotte kleine business dame alleen tegen mij:
Over rechtop lopen.
En of we ons wel bewust waren dat we als ondernemer altijd ons bedrijf uitstraalden zei ze met een vrolijke vriendelijke maar indringende blik naar mij.

Ja.
Ik was me terdege bewust dat ik door mijn uiterlijk en gevoel ter plekke 10 potentiële contacten misliep.
Failliet, fiasco: te onhandig, te vette haren, te weinig businesslike, geen lady.

Ik was niet in staat het plastic-face op te plakken dat de dame aanraadde bij onprettig gevoel.. Het gaat toch ook om ..?! Niet alleen mijn goed geknipte kapsel? ( ..?) en mijn vlotte damesbabbel ( ..?). ..euh... om mijn werk?

Combineren twee dingen die niet bij elkaar horen.

* opkomende frustratie en spaarpotdraak met holle buik
Ik was gefrustreerd om alles, iedereen en natuurlijk mezelf. Waarschijnlijk een goed verhaal maar voor mij op het verkeerde moment.
Thuisgekomen verdronk ik in een zelfbeklag bui, snotterend begreep ik dat mijn bedrijf gedoemd was op te houden want ik ben de enige baas en ontwerper en Plastic face is voor mij hetzelfde als wanneer ik vandaag Japans zou kunnen spreken.

...In deze frustrerende huilbui stond het draakje op de tafel..:


Resultaat

frustratie en draak

eureka/ AHA- erlebnis..:

Spikeydragon. 
Voor frustratiebriefjes en mopperbuien:



Afronding, afwerking,uitvoering.

Einde proces idee.
Ik werk het af met een gifgroen gebruiksaanwijzingskaartje (kleine lettertjes op de achterkant) (Deze staan binnenkort op mijn nieuwste facebooksite. )

Mijn allerbeste draakjes zijn ontworpen in een intens gevoel van frustratie. Prachtig!


Spikeydragon:

Spikeydragon is te koop aan de deur van mijn werkplaats. Vanaf 26,95  euro daarmee sponsort u meteen mijn bedrijf. Op mijn facebooksite staat binnenkort ook de kleine lettertjes tekst op de achterkant. U kunt ook bestellen. www.facebook.com/spikeydragons.


...................................................................
.................................................
Het hele proces begint vandaag weer overnieuw:
Vandaag schijnt de zon:
De stroom nieuwe ideeën lijkt aangeboord door de zon. 
Dus ik zit en schrijf het ene na het andere idee op.
En opdrachten voor mijn Supercursus.
Gewoon in ruwe vorm, klaar om op de plank te leggen en te voorschijn te pakken op een moment van afstand, als ik met andere ogen ernaar kan kijken.


De draakjes zijn al weer in progress. 
Ik werk nu aan een rookkanaal.. wordt vervolgd!


Reacties

Populaire posts van deze blog

klei in de oven biscuit gebakken

(Zie voor cursus ook Cursus klei volwassenen en Cursus klei kinderen op mijn nieuwe site) De laatste klei werkstukken staan in de keramiekoven. Vannacht hebben ze tot 950 graden staan bakken. Wijnbekers, schalen, kopjes, "schilderij", en werkstukken van de laatste kinderworkshop bekers maken. Het is altijd spannend om de oven aan te hebben. Zeker werkstukken uit kinderworkshops kunnen nog wel eens lucht bevatten waardoor ze in de oven uit elkaar knappen. Knallen eigenlijk.. kinderen hebben hun eerste lesje natuurkunde te pakken als ze vol ontzag tijdens de kleiles aanhoren hoe lucht in de klei uitzet als het warm wordt en de klei uit elkaar kan knallen als er geen opening in de klei zit waar de hete lucht uit kan. Prachtig! (Ongeglazuurd groepswerkstuk kinderen.)

Hoe klein is mijn brein

Zie ook de cursus Cursus om op nieuwe ideeën te komen op mijn nieuwe site.  Voor mensen met een Tomtom: Hebt u wel eens de Tomtom op "vermijd snelwegen" gezet? Ik doe het als ik tijd over heb. Of als ik met mijn dochter op vakantie ben. dan laten we ons leiden langs kleine wegen, dorpen, midden door steden, velden.  We zien veel meer dan wanneer we op de snelweg gebleven waren. Zelfs op korte routes. Onverwachte zandpaden, fruit en groente langs de weg. (Onverwachte wegen: in de smorende hitte Antwerpen niet uit kunnenkomen..) De Italielei :-) Hoe is de wereld als je steeds dezelfde route neemt? Varieer van route en u ziet ineens andere dingen. Varieer eens van standpunt, varieer van tijd. Lucht uw gedachten door eens alles op z'n kop te zetten. Hoe klein is ons brein? Welk enorm prachtig denkterrein en observatievermogen ligt ongebruikt in uw hersens? Niet omdat het niet functioneert maar omdat u de deur nog niet had opengedaan. Ik las afgelopen w

De zon is blauw Werkplaats der ideeën

Mijn werkplaats is verhuisd. Vossemeerstraat 34 in Lelystad. In de dependance van de basisschool. Naast de Modevakschool van Lelystad.  Ik heb een heel ( leeg) klaslokaal tot mijn beschikking. Vanuit mijn nieuwe locatie draait natuurlijk alles om inspiratie en ideeën. Hoe krijg je een nieuw idee, zelf geinspireerd worden om ideeën te bedenken, uitvinden, ontdekken, hoe kun je iets zélf doen, en ook hoe kunt je zelf verschillende nieuwe ideeën bedenken? Door creatief te blijven denken, jezelf uit te dagen train je je creativiteitsspier en word je er steeds beter in. Durf ook fouten te maken! Er is ruimte om de technieken van de klei te leren ( klei-les) om vrij te werken ( atelieruren klei) om geinspireerd te worden met verschillende materialen en bijzondere opdrachten om je eigen creatieve proces los te peuteren( cursus nieuwe ideeën). Voor kinderen is er ruimte om klei te leren ( klei-les en zélf) of om allerlei technieken uit te vinden en ontdekken uitproberen. Motortjes, krac